Subject: FW: Jürinõmme DP
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 27 Aug 2024 19:11:56 +0300

Palun reg

From: Roland Mäe <[email-masked]>
Sent: Monday, August 26, 2024 11:48 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: RE: Jürinõmme DP

Tere

Joonistasin kanaliseeritud ristmikuga lahenduse, mis eeldab bussipeatuse 
nihutamist ja tegin lühikese seletuskirja.

Kui riigitee nr 15 jääb olemasoleva koha peale, siis tuleks päris 
kapitaalselt kogu ristumisala ümber ehitada; samuti tasuks haarata 
planeeringusse ka ülemised kinnistud, et mahasõite vähemaks saada.

Kui peaksid realiseeruma üldplaneeringu lahendused, siis ei peaks sisuliselt 
midagi tegema, sest ühel juhul jääks olemasolev riigitee nr 15 kogujateeks 
ja teisel juhul tuleks rajada uued kogujateed ja kogu ühendus hakkaks olema 
sõlmede kaudu.

Tervitustega

Roland Mäe

5172182

From: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 8, 2024 8:12 AM
To: Roland Mäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Jürinõmme DP

Tervitus,

Mina saaksin tugineda analüüsile ja kui sa analüüsi käigus leiad, et võib 
ilma prognoosimata ja arvutamata öelda, et pöördeliiklus on tipptunnil E ja 
F-i vahepeal - ehk üsna keeruline on seal tipptunni ajal mingeid manöövreid 
teha, selles osas mul vastuväited puuduvad.

Analüüs peaks olema toodud planeeringu seletuskirjas ja andma vastuse, miks 
ilma prognoosimata on jõutud lahenduseni ja kas see töötab ÜP-sse kantud 
mõlema trassi korral.

Küll ei tohiks seda võtta kooskõlastusena, millele hiljem tuginema 
hakatakse, et „Transpordiamet ütles“. 😊 Mina saan hinnata terviklahendust.

Tervitades,

Krista

From: Roland Mäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 5, 2024 11:29 AM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Jürinõmme DP

Tere

Kas on ettepanekuid, kuidas seda liiklust peaks prognoosin 20 aasta peale, 
kui üldplaneeringus on toodud 2 trassi varianti ja ühel juhul jääb 
olemasolev trass kogujateeks ja teisel juhul tuleb 2+2 sõidurajaga maantee, 
kus arendusala juurdepääs hakkab olema liiklussõlme ja kogujatee kaudu.

Ja tänase liiklussageduse kohta võib ilma prognoosimata ja arvutamata öelda, 
et pöördeliiklus on tipptunnil E ja F-i vahepeal. Ehk üsna keeruline on seal 
tipptunni ajal mingeid manöövreid teha.

Seega, eritasandilist sõlme me ilmselt ei tee, sest üldplaneeringu järgi on 
see sõlm teises kohas ja tulevikus hakkab kinnistule juurdepääs olema kas 
kogujatee kaudu või muutub tänane Viljandi maantee ise kogujateeks.

Ja järele jääbki siis ilmselt see variant, mis Sa saatsid ja jalgtee 
teeületuskoht tuleks tuua teisele poole ristmikku.

Või pean ikkagi hakkama liiklust loendama ja prognoose tegema?

Tervitustega

Roland Mäe

5172182

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Friday, July 5, 2024 11:18 AM
To: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Jürinõmme DP

Tere,

Ka printsiibi hindamiseks peab ristmiku tüübi valik peab olema 
liikluslahenduse koostaja poolt põhjendatud, viidatud analüüsile/ 
liiklusuuuringule.

Oleme DP seisukohtades kirjutanud ka analüüsi vajadusest ja prognoositavast 
perspektiivsest liiklussagedusest:

„Planeeringuala liikluslahendus: Hinnata arendusega kaasnevat 
liiklussageduse kasvu ja liikluskoosseisu. Analüüsida lisanduva liikluse 
mõju riigitee ristumiskoha läbilaskevõimele. Teostada ristmike läbilaskvuse 
kontrollarvutus tipptundidel arvestades nii olemasoleva kui prognoositava 
perspektiivse (20 aastat) liiklussagedusega. Vajadusel näha ristmikele (sh 
riigitee nr 15 ja riigitee nr 11159) ette laiendused. Näha ette ohutud 
teeületuskohad. Jalakäijate ohutuse tagamiseks siduda jalgteed 
tõmbepunktidega ning ühendada bussipeatustega.“

Kehtivas normis on parempöörderada kiiluna eemale viidud ristmikust:

Tervitades,

Krista Einama

From: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, July 3, 2024 11:46 AM
To: Hans Keskrand < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Jürinõmme DP

Tere

Telefoni vestluse jätkuks; sinna ärimaale on kavandatud väike kauplus ehk 
raskeliikluse osakaal väga suur ei ole.

Ristmiku tüübina pakuks välja sellise lahenduse. See joonis on tehtud natuke 
teisest kohast, aga printsiip võiks olla selline.

Lugupidamisega

Roland Mäe

ViaVelo Inseneribüroo OÜ

Reg nr 11712139

Valukoja 10, Tallinn

Telefon: 5172182

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]